ZRUŠIT
 
Taneční hodiny
 

Jak naučit tančit autistického profesora, který nemá rád doteky? Stačí ho poslat k profesionální tanečnici. Co na tom, že má nohu v ortéze a sotva chodí... Romantická komedie o sblížení dvou samotářů, jejichž silná vůle možná překoná i nepřekonatelné. Obvyklá délka představení je 1 hodina a 50 minut včetně přestávky.

Program inscenace zde.

ÚČINKUJÍCÍ A TVŮRCI:

Petra Nesvačilová Petra Nesvačilová
Senga Quinnová
Miroslav Táborský Miroslav Táborský
Ever Montgomery

Autor: Mark St. Germain
Překlad: Pavel Dominik

Režie: Pavel Ondruch

Scéna: Pavel Ondruch
Kostýmy: Alena Schäferová

Česká premiéra: 22. a 23. 3. 2019

 

V PRODEJI

2. 6. 2019 19.00h
4. 6. 2019 19.00h
PODROBNOSTI

O autorovi: Mark St. Germain (1954) je přední americký dramatik své generace, který se proslavil hrami na základě historických postav – především Posledním sezením u Doktora Freuda nebo také hrou o Einsteinově dceři Relativita. Hra Taneční hodiny z jeho tradiční tvorby na základě známých historických událostí vybočuje a navazuje na nejlepší anglosaskou tradici romantických komedií a lehkonohých komedií s tématem ve stylu Neila Simona.

"Vždycky se snažím uchopit postavu skrze její myšlení. Aspergerův syndrom je v tomhle velká výzva. Autismus není nemoc. Ti lidé mají jiné myšlení, a protože jich je méně než neurotypiků, vypadá to, že jsou divní. Pro ně je ale zase divné naše myšlení." (Miroslav Táborský)

„Je to příběh o komunikaci, blízkosti a schopnosti přecházet svůj vlastní stín.“ (Petra Nesvačilová)

„Dramatik Mark St. Germain ve své dramedii Taneční hodiny dokonale rozvíjí tradici americké romantické komedie. Dává zde dohromady dva odlišné životní outsidery a s velkým pochopením a zároveň nadhledem sleduje jejich neobratné pokusy porozumět si. Skvělá autorova práce se žánrem, kdy velké lidské příběhy jsou vyprávěny s velkým smyslem pro humor, předurčila tuto hru pro naše jeviště." (Pavel Ondruch)

Z KRITIKY JANA KERBRA (Lidové noviny):
„Laskavá komedie o sbližování citových outsiderů, byť osob ve své profesi úspěšných, poskytuje dvě hodinky úlevného srozumění s tím, že i ze zdánlivě osudové a „zacyklené“ emoční prázdnoty může vést cesta. V případě konkrétní inscenace tomu pomáhá i sblížení s publikem, které Divadlo Ungelt nabízí téměř na dotek.“

Z KRITIKY SAŠI HRBOTICKÉHO (aktualne.cz):
„Pro Táborského je profesor trpící Aspergerovým syndromem příležitostí, jak plasticky rozehrát drobné nuance tragikomického charakteru. Věrohodně vyjadřuje situaci zakřiknutého člověka, jenž je okolnostmi donucen požádat sousedku o soukromou taneční lekci.“